Založ si blog

Ako Prešovčania dostali obchvat a hneď ho ofrflali

Sú to asi dva kilometre, čakali sme na ne neskutočne dlho a keď sme sa dočkali, čo sa stalo? Podľa diskusií a mojich známych je vlastne všetko ešte horšie. Hovorím o miniobchvate od Športovej haly na nový kruhový objazd. Nechcela som o ňom písať hneď, ale si ho odskúšať a počkať, kým opadnú emócie. Tento príbeh ma naučil jednému. Keď sa chce, tak sa dá ofrflať naozaj všetko.

 

Život v Prešove nie je najľahší, ak sa ním presúvate po štyroch kolesách, či už na aute, trolejbuse, alebo autobuse. Zápchy sú na dennom poriadku. Môže za to viacero faktorov. Hlavný ťah z D1 na Košice/Žilinu a na Vranov z oboch smerov, ale aj fakt, že aj samotné mesto je cieľom mnohých študentov, pracovníkov, či návštevníkov.

Nikto nečakal, že otvorením dlho očakávaného miniobchvatu sa všetko zlepší, ale istý posun vpred by sa hádam dal očakávať. Mám pocit, že podľa Prešovčanov nie, ba naopak, teraz je to všetko horšie. Uplynul viac ako týždeň a dozvedela som sa, že miniobchvat je zlý lebo:

  • Nijak nepomôže doprave
  • Neodľahčí Sekčov
  • Paralyzuje križovatku pri Kauflande
  • Je na ňom iba 70tka
  • Všade sa stojí na červenú a semafory sú nastavené na červenú vlnu
  • Kruhový objazd spôsobí veľa dopravných nehôd
  • Spôsobí odliv turistov z centra
  • Bude jazdiť viac kamiónov
  • Zničia turisticky atraktívnu nezastavanú časť hrádze Torysy

A ešte by som mohla pokračovať. Argumenty nezmyselné, niektoré až smiešne. Ich spoločným menovateľom je snaha frflať a hľadať dôvody prečo je niečo zlé. Ak si myslíte, že preháňam, tak si počkajme, čo sa udeje, keď dokončia D1 a snáď aj R4. Už teraz moji známi nadávajú. Vraj treba obchvat aj od Košíc na Nižnú Šebastovú. Lebo ísť na Vranov cez D1/R4 je naokolo, dlho a zároveň autá vypustia veľa exhalátov a zhorší sa životné prostredie v PO. Najviac som sa bavila, keď mi môj známy, ktorý je trochu aktivista vysvetľoval, že by sa mala vybudovať rýchlostná cesta cez Herľany na Vranov, aby sa uľahčilo Prešovu.

Naozaj platí, že keď sa chce, tak sa na zlé môže obrátiť čokoľvek. Myslím si však, že týmto národným „haterstvom“ sa naozaj nikam neposunieme. Keď totiž budeme nonstop iba kritizovať, všetko považovať za nedobré, tak sa nikdy nezbavíme blbej nálady, ktorú ako národ máme. A ak budeme neustále niečo pripomienkovať a napádať, hoc aj s dobrým úmyslom, nikdy sa nič nepodarí vybudovať. Pretože niekedy naozaj platí, radšej aj horšie riešenie, ale hneď, ako dokonalé, ale nikdy.

 

PS: Myslím si, že miniobchvat je fajn aj so svojimi muchami. Aj malé zlepšenie, ktoré prinesie sa počíta aj keď problémy celého sveta nevyrieši.

Bude pomník Kuciakovi ďalšou hanbou v Humennom?

31.01.2020

Opäť som sa stretla s priateľmi v mojom rodnom meste. Zistila som, že Humenné je opäť polarizované iniciatívou samozvaného spolku Príď a poznaj, ktoré chce na Južnom námestí postaviť pomník Jánovi Kuciakovi a jeho snúbenici, ktorí boli zavraždení minulý rok. Pomník by mal byť zadarmo, mesto má poskytnúť vraj iba pozemok. Ale ako to už býva, veci zadarmo sa oplatia [...]

Nezabúdajme, že aj v komunálnej politike ide o peniaze až v prvom rade

08.04.2019

Pod rúškom veľkej politiky sa neraz skrýva ta malá, menej zaujímavá, ako keby ľudí zaujímala iba pri voľbách, alebo keď potrebujú urobiť poriadok s neposlušnými psíčkarmi. Ale netreba zabúdať, že aj v nej ide o peniaze až v prvom rade. Aspoň sa to tak javí, keď som sa zamyslela nad kauzičkami z našich končín. Porozprávam vám tri príbehy o tom, ako sa [...]

V Prešove nám pribudnú nové pamätihodnosti, niektoré sú umne skryté

12.02.2019

Po dlhom čase ma k napísaniu blogu inšpirovala dobrá správa. Mestské zastupiteľstvo v Prešove má rozhodnúť o rozšírení zoznamu pamätihodností (keď toto čítate, možno už rozhodlo, rokovanie je/bolo 13.2.2019). Ale samozrejme by som to nebola ja, aby som aj trošku nepodpichla. Najskôr k tej dobrej správe. Myslím si, že mesto Prešov má čo ponúknuť turistom, čo sa [...]

Rusko Navaľnyj úmrtie

Biskup na Veľký piatok prirovnal zaobchádzanie s Navaľným k osudu Ježiša

29.03.2024 15:17

„Skončil až v neľudskom gulagu v polárnom ľade," povedal. Zvyšok sveta uvidí "jeho posolstvo slobody" vo večnosti, povedal biskup.

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

petrabacovcin

Po desiatich rokoch v Bratislave som sa rozhodla vrátiť naspäť do rodného kraja. Bližšie k rodine a s víziou, že aj v našom krásnom a jemne zaspatom kraji sa dajú robiť aj zaujímavé veci.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 20
Celková čítanosť: 73551x
Priemerná čítanosť článkov: 3678x

Autor blogu

Kategórie