Založ si blog

Ej veruže zvláštne čísla volebných prieskumov majú v Humennom. . .

Alebo aké podnikateľské skupiny vytvrajú prieskumy v Humennom.

Minule ma zarazila jedna platená tlačová správa, pretože som z Humenného. Že ako to vyzerá so šancami potenciálnych kandidátov na primátora (či primátorku). A veru, poviem vám, že zle, najmä preto, že už teraz sa rozbehol akože nenápadný, ale mimoriadne hlúpy politický boj.

Prvý moment, ktorý donúti k zamysleniu je, že ide o zaplatenú tlačovú správu. To je prvá zvláštnosť, že prečo niekomu záleží, aby bola publikovaná. Médiá normálne prieskumy bežne uverejňujú ako správy. Zbystrila som pozornosť.

Druhou zvláštnosťou na prieskume je, že každý oslovený Humenčan už teraz vie, že komu dá svoj hlas. Súčet hlasov pre vymenovaných kandidátov dal vzácnych 100% (bežne prie prieskumoch a to ešte aj tesne pred voľbami, všetky agentúry uvádzajú, nerozhodnutých voličov, ktorých po väčšine býva 20 az 30%…) Dá sa povedať, že Humenčania sú nebývalo informovaní o nadchádzajúcich voľbách, ktoré budú až v novembri 2018.

Treťou zvláštnosťou bolo, že keď som si prepočítala percentá, tak mi vyšlo, že súčasná primátorka by dostala 190,762 hlasu zo 762 hlasov, pán Meričko 135,148 a súdruh Hopta 111,826 hlasov. Ostatní kandidáti by tiež nemálo Humenčanov pravdepodobne rozkrájali. Aj keď… OK. Ja som tiež nemala z matematiky vždy jednotku. Ale myslím si, že tí ktorí tieto prieskumy uvádzajú, by mali byť s určitosťou odborníci.

Štvrtou vecou, ktorá ma zaskočila bol objednávateľ prieskumu. Je ním Občianska iniciatíva Zemplína. Možno mnohí z vás poznajú ich zloženie, ide poväčšine o poslancov, teoretických poslancov a kandidátov za strany SaS, Obyčajní ľudia a NOVA, plus miestnych aktivistov, ktorí sa len ťažšie dajú označiť za nezávislých, plus jeden novinár.
Vynára sa mi otázka, odkiaľ zobralo finančné prostriedky Občianske združenie, keď pokiaľ viem obchodná firma mojej kamarátky si bežne dáva robiť prieskumy. A tie sa pohybujú, ako ma informovala okolo 4 až 10 -tisíc eur.

Jemne odbočím na bod povedzme 4 a pól a vrátim sa aj k onomu novinárovi Milanovi Potockému. Je jedným z „nepolitických“ aktivistov, no zaujme to na koho výplatnej listine aktuálne je. Pracuje v Humenskom exprese. Keď vás zaujíma, že kto Humenský expres vydáva, tak sa to na ich oficiálnom webe nedozviete. Volať mamke sa mi nechcelo, nech pozrie tiráž, zas by sa ma pýtala, že kedy dôjdem, tak som začala pátrať.

Stránku humenskyexpres.sk vlastní firma CHEMES, a.s. Humenné, ktorej najväčším akcionárom je spoločnosť CHEMOL, s.r.o. a tej… prekvapenie sa nekoná je jediným vlastníkom JUDr. Ján Molnár. Ale ktože nám vydáva Humenský Expres, že sa na stránke nepochváli? Popátrala som v registri periodickej tlače. Je to vydavateľstvo VIHORLAT PRESS, s.r.o. Zatiaľ dobré. Toto vydavateľstvo od roku 2016 vlastní firma MOF INVEST, a.s. v ktorej dozornej rade sedí… ale nie, ani teraz žiadne prekvapenie JUDr. Ján Molnár.

Je smutné, ak toľko ľudí, novinárov, aktivistov a zrejme aj favorizovaný kandidát Miloš Meričko podľa môjho názoru visia na šnúrke miestneho ambiciózneho podnikateľa, a všetci sa tvária, akí sú nezávislí. Škoda, že na to zneužíva aj novinárov. Ako im máme potom veriť?!

Ale späť k nášmu podivnému príbehu. Dostávame sa na číslo päť, že čo mi prišlo zvláštne. Tak som si otvorila štatistiky z minulých volieb. Súčasná primátorka by podľa nového prieskumu získala namiesto 46% hlasov iba 31,9% aj keď stále by bola víťazkou. Ale jej minulovolebná vyzývateľka Miroslava Zajcevová by prepadla zo získaných 19% na iba 8,9%. Súdruh Hopta by si viacmenej udržal svoje číslo – získal 16%, teraz mu prieskum prognózuje ešte pred kampaňou 18,7%. A kto že to je nový „kôň“ v závode? Je ním Miloš Meričko, politik, ktorý má 803 fanúšikov na Facebooku, no zároveň by ho volilo 22,6 percenta Humenčanov.

Tak som sa teda pousmiala a vyhlásila som, že tohtoročnú volebnú kampaň v Humennom už môžme považovať za otvorenú:)
No a myslím si, že až teraz sa prebudí svedomie, tesne pred voľbami všetkých poslancov, aktivistov, ktorí sa doteraz sústreďovali na svoje vlastné voľby a teplé stoličky. Začnú ukázovať prstom, čo všetko je podľa nich nesprávne, čo všetko by urobili inak a lepšie. Ale otázka znie? Čo už vôbec urobili okrem facebookových stránok a môjho názoru aj vyprodukovanie tohto už na prvý pohľad detinsky zlé zčítaného prieskumu.

Ešte linky, že by ste verili, že som si to z prstu nevycucala:

Podivný prieskum: https://www.prservis.sk/najvacsie-sance-na-zvolenie-za-primatora-mesta-humenne-ma-jana-valova-na-druhom-mieste-je-milos-mericko/

Občianska iniciatíva Zemplína: http://oizemplina.sk/kto-sme/

Humenský expres: http://humenskyexpres.sk/

CHEMES: http://www.orsr.sk/vypis.asp?ID=405607&SID=2&P=1
CHEMOL: http://www.orsr.sk/vypis.asp?ID=159804&SID=8&P=1

Kto je vydavateľ – register MK SR: http://www.culture.gov.sk/pertlac/modul/tlac/detail?id=5068

VIHORLAT PRESS: http://www.orsr.sk/vypis.asp?ID=6572&SID=8&P=1
MOF INVEST: http://www.orsr.sk/vypis.asp?ID=132512&SID=2&P=1

Výsledky volieb: http://volby.statistics.sk/oso/oso2014/oso2014/sk/download.html

Promovaný kandidát: https://www.facebook.com/merickomilos/

Bude pomník Kuciakovi ďalšou hanbou v Humennom?

31.01.2020

Opäť som sa stretla s priateľmi v mojom rodnom meste. Zistila som, že Humenné je opäť polarizované iniciatívou samozvaného spolku Príď a poznaj, ktoré chce na Južnom námestí postaviť pomník Jánovi Kuciakovi a jeho snúbenici, ktorí boli zavraždení minulý rok. Pomník by mal byť zadarmo, mesto má poskytnúť vraj iba pozemok. Ale ako to už býva, veci zadarmo sa oplatia [...]

Nezabúdajme, že aj v komunálnej politike ide o peniaze až v prvom rade

08.04.2019

Pod rúškom veľkej politiky sa neraz skrýva ta malá, menej zaujímavá, ako keby ľudí zaujímala iba pri voľbách, alebo keď potrebujú urobiť poriadok s neposlušnými psíčkarmi. Ale netreba zabúdať, že aj v nej ide o peniaze až v prvom rade. Aspoň sa to tak javí, keď som sa zamyslela nad kauzičkami z našich končín. Porozprávam vám tri príbehy o tom, ako sa [...]

V Prešove nám pribudnú nové pamätihodnosti, niektoré sú umne skryté

12.02.2019

Po dlhom čase ma k napísaniu blogu inšpirovala dobrá správa. Mestské zastupiteľstvo v Prešove má rozhodnúť o rozšírení zoznamu pamätihodností (keď toto čítate, možno už rozhodlo, rokovanie je/bolo 13.2.2019). Ale samozrejme by som to nebola ja, aby som aj trošku nepodpichla. Najskôr k tej dobrej správe. Myslím si, že mesto Prešov má čo ponúknuť turistom, čo sa [...]

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

petrabacovcin

Po desiatich rokoch v Bratislave som sa rozhodla vrátiť naspäť do rodného kraja. Bližšie k rodine a s víziou, že aj v našom krásnom a jemne zaspatom kraji sa dajú robiť aj zaujímavé veci.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 20
Celková čítanosť: 73686x
Priemerná čítanosť článkov: 3684x

Autor blogu

Kategórie