Založ si blog

Humenskí hejteri omylom propagujú dobrú knihu : )

Len pred pár dňami som na Facebooku  narazila na jeden z ďalších hejtov na primátorku Vaľovú. Mám pocit, že títo hejteri sa zameriavajú len na túto političku a určite sa zapíšu do tohtoročného predvolebného folklóru (či už pozitívne alebo negatívne ešte nie je jasné). Opäť raz chceli naložiť primátorke a vybrali si na to novú knihu „Ženy, ktoré to dokázali“, ktorá predstavuje 12 Humenčaniek o ktorých bolo, alebo je počuť.

Nuž hejt veľmi dobre nevyšiel. Upozornili ma totiž na knižku, ktorú by som si inak možno nevšimla. Nazvali ju prvou predvolebnou brožúrkou Jany Vaľovej 😊 Možno o tom nevedia, ale práve tým jej robia predvolebnú kampaň. Niekedy červené súkno pred očami zatemní myseľ. Bez ohľadu na názor na primátorku, tváriť sa, že nie je známou ženou Humenného mi príde trošku pritiahnuté za vlasy. Jana Vaľová je vôbec prvou poslankyňou Národnej Rady z Humenného, odtiaľ je známejší asi len Čekovský.

Bez ohľadu na to, ako som sa o knižke dozvedela, musím povedať, že som veľmi rada, že vznikla. Aj keď žijem už v Prešove som veľmi hrdá na moje rodné mesto a na ľudí, ktorí z neho pochádzali.  Bodaj by taká kniha vznikla aj o známych Prešovčankách! Vôbec nemám potrebu kádrovať, že kto v nej mal byť, alebo nemal. Sama poznám minimálne jednu veľmi významnú ženu, ktorá dlhodobo odmieta aj rozhovory pre médiá a pritom je možno známejšia za hranicami než doma. Ale aj výber v knižke, ktorý je, je zaujímavý.

Okrem dvoch političiek v nej nájdete pestrý prierez zaujímavými rodáčkami. Je tam známa hudobníčka Ľubica Čekovská či speváčka Stefi Šalátová, ktorá má za sebou v mladom veku veľmi silný príbeh. Z mne známych žien tam nájdete aj Adrianu Totíkovú s ktorou som mala možnosť aj spolupracovať ešte keď som bola v Bratislave na jednom projekte pre Markízu, či šéfka profesia.sk Ivana Molnárová. V knižke sú aj profily mne menaj známych žien, ako sú kickobxerka Dominika karchová, návrhárka Jana Jurčenko, či bývalá šéfka Únie žien Anna Capová. Tucet uzatvárajú Viera Čurmová, Žela Bialá, Mária Ďugošová a Jana Andruchová.

Výber je pestrý a nik nikoho nenúti čítať knihu celú. Mňa však zaujala. A priznám sa, bola by som rada, ak by vznikol aj druhý diel. Myslím si, že nápad Únie žian by sa mohol preniesť aj do ďalších slovenských miest, kde sú ďalšie dámy, ktoré možno nie sú ani na prvých stránkach časopisov, ale stojí za to si o nich dačo prečítať. Takže milí hejteri ďakujem za dobrý tip, ktorý budem rada šíriť aj ďalej.

 

Bude pomník Kuciakovi ďalšou hanbou v Humennom?

31.01.2020

Opäť som sa stretla s priateľmi v mojom rodnom meste. Zistila som, že Humenné je opäť polarizované iniciatívou samozvaného spolku Príď a poznaj, ktoré chce na Južnom námestí postaviť pomník Jánovi Kuciakovi a jeho snúbenici, ktorí boli zavraždení minulý rok. Pomník by mal byť zadarmo, mesto má poskytnúť vraj iba pozemok. Ale ako to už býva, veci zadarmo sa oplatia [...]

Nezabúdajme, že aj v komunálnej politike ide o peniaze až v prvom rade

08.04.2019

Pod rúškom veľkej politiky sa neraz skrýva ta malá, menej zaujímavá, ako keby ľudí zaujímala iba pri voľbách, alebo keď potrebujú urobiť poriadok s neposlušnými psíčkarmi. Ale netreba zabúdať, že aj v nej ide o peniaze až v prvom rade. Aspoň sa to tak javí, keď som sa zamyslela nad kauzičkami z našich končín. Porozprávam vám tri príbehy o tom, ako sa [...]

V Prešove nám pribudnú nové pamätihodnosti, niektoré sú umne skryté

12.02.2019

Po dlhom čase ma k napísaniu blogu inšpirovala dobrá správa. Mestské zastupiteľstvo v Prešove má rozhodnúť o rozšírení zoznamu pamätihodností (keď toto čítate, možno už rozhodlo, rokovanie je/bolo 13.2.2019). Ale samozrejme by som to nebola ja, aby som aj trošku nepodpichla. Najskôr k tej dobrej správe. Myslím si, že mesto Prešov má čo ponúknuť turistom, čo sa [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

petrabacovcin

Po desiatich rokoch v Bratislave som sa rozhodla vrátiť naspäť do rodného kraja. Bližšie k rodine a s víziou, že aj v našom krásnom a jemne zaspatom kraji sa dajú robiť aj zaujímavé veci.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 20
Celková čítanosť: 73673x
Priemerná čítanosť článkov: 3684x

Autor blogu

Kategórie