Založ si blog

Dúfajme, že v Humennom neplatí „ako na nový rok, tak po celý rok“

Oslavy nového roka som sa rozhodla stráviť v rodnom Humennom. V meste, ktoré zažilo veľké volebné prekvapenie a kde noví šéfovia mesta sľubovali čerstvý vietor, koniec rodinkárstvu a to, že všetko bude zrazu super a bez problémov. Tak som teda išla nasať tú novú atmosféru. A poviem vám… zatiaľ nie je o čo stáť.

Silvester v Humennom sa tento rok niesol v duchu komornej atmosféry. Ľudí bolo pár sto, nálada… no taká nejaká málo dzivá (ako zvykol hovorievať moderátor Kamil) 😊. Nedá sa povedať, že by bol program úplne márny, ale Dominika Mirgová (navyše ticho nazvučená) už zjavne nie je takým lákadlom, ako Nocadeň, Gladiátor, či Tublatanka. No a sklamaním roka bol určite ohňostroj. My, ktorí sme klepali zubami pri kaštieli, sme čo-to videli. Mama z bytovky hovorila, že počula len výbuchy a sem-tam osamelú svetlicu. Neviem, či sa nejak zmenili predpisy, ale ohňostroj bol skromnejší, ale hlavne nižší.

Nuž som sa rozhodla zapátrať, že kto je „na vine“. Cez Facebook som napísala exprimátorke Vaľovej, že či tohtoročnú oslavu Nového roka chystal ešte jej tím. Odpovedala mi, že nie, že v súvislosti so Silvestrom a novým rokom nič neobjednávala a nepodpisovala a že už bol plne v rukách nového vedenia. Čo ma celkom zarazilo… Lebo keď môžeme niečo naozaj Vaľovej uznať, tak je to to, že mesto aspoň trošku ožilo a vedela doniesť aj zaujímavé mená. Ostatne, kto by kedy čo i len tušil, že v Humennom bude vystupovať Alphaville.

Pozrela som sa teda, kto sú noví zodpovední za kultúru v meste. Mnohí ste asi zachytili, že Smer do komisie nominoval aj exprimátorku, ktorú však nový mestský parlament nielen, že nezvolil, ale namiesto (dnes už) opozičného kandidáta Smeru tam dal svojho. Veľmi rýchlo si osvojili často kritizovanú vetu: „vyhraj voľby, môžeš všetko“. Na moje počudovanie kultúrnej komisii predsedá zaslúžilý komunista a znalec  možno tak hry na blalajku Ivan Hopta. A v duchu odstraňovania rodinkárstva je členkou komisie aj jeho dcéra Luciána Hoptová. Popravde, väčšina ostatných mien, ktoré sú členmi kultúrnej komisie mi veľa asociácií s kultúrou nedávajú. Čakajú nás asi roky, kedy sa budú učiť na vlastných chybách, lebo hrdosť a ješitnosť im nedovolí spýtať sa tých, ktorí to robiť vedeli.

Až príliš rýchlo nové vedenie mesta skĺzava do pozície, kedy prináša viac sklamaní, ako radosti z nového vetra na radnici. Prebehla som si zbežne, koľko vlastne náš Silvester zhruba stál. Samozrejme, je ťažké identifikovať, ktorá faktúra parí k čomu a koľko vecí si mesto urobilo vo vlastnej réžii. Každopádne tá suma bola na úrovni zhruba 10 000,- Eur. Nie je to málo, ani veľa. Možno, kebyže mesto nezaplatí 3600 eur za vystúpenie Mirgovej (navyše firme, ktorá ma nedoplatky na daniach), ale o pár stovák viac za väčšie lákadlo, tak by bolo v meste viac ľudí. Štart do nového roka by mal byť totiž veselý a radostný a nie zaspatý a nudný. Preto dúfam, že v Humennom nebude platiť: Ako na nový rok, tak po celý rok“.

Bude pomník Kuciakovi ďalšou hanbou v Humennom?

31.01.2020

Opäť som sa stretla s priateľmi v mojom rodnom meste. Zistila som, že Humenné je opäť polarizované iniciatívou samozvaného spolku Príď a poznaj, ktoré chce na Južnom námestí postaviť pomník Jánovi Kuciakovi a jeho snúbenici, ktorí boli zavraždení minulý rok. Pomník by mal byť zadarmo, mesto má poskytnúť vraj iba pozemok. Ale ako to už býva, veci zadarmo sa oplatia [...]

Nezabúdajme, že aj v komunálnej politike ide o peniaze až v prvom rade

08.04.2019

Pod rúškom veľkej politiky sa neraz skrýva ta malá, menej zaujímavá, ako keby ľudí zaujímala iba pri voľbách, alebo keď potrebujú urobiť poriadok s neposlušnými psíčkarmi. Ale netreba zabúdať, že aj v nej ide o peniaze až v prvom rade. Aspoň sa to tak javí, keď som sa zamyslela nad kauzičkami z našich končín. Porozprávam vám tri príbehy o tom, ako sa [...]

V Prešove nám pribudnú nové pamätihodnosti, niektoré sú umne skryté

12.02.2019

Po dlhom čase ma k napísaniu blogu inšpirovala dobrá správa. Mestské zastupiteľstvo v Prešove má rozhodnúť o rozšírení zoznamu pamätihodností (keď toto čítate, možno už rozhodlo, rokovanie je/bolo 13.2.2019). Ale samozrejme by som to nebola ja, aby som aj trošku nepodpichla. Najskôr k tej dobrej správe. Myslím si, že mesto Prešov má čo ponúknuť turistom, čo sa [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

petrabacovcin

Po desiatich rokoch v Bratislave som sa rozhodla vrátiť naspäť do rodného kraja. Bližšie k rodine a s víziou, že aj v našom krásnom a jemne zaspatom kraji sa dajú robiť aj zaujímavé veci.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 20
Celková čítanosť: 73685x
Priemerná čítanosť článkov: 3684x

Autor blogu

Kategórie